وكيل ارث در تهران
نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی

به زبان ساده مي توان گفت كه دارايي هاي شخص متوفي كه قانوناً به بستگان او واگذار مي شود ارث مي گويند، به عبارت ديگر ارث به معناي مال يا حقي است كه در صورت مرگ يا اعدام به مالك منتقل مي شود. . وراث او منتقل مي شوند. در صورت وجود شك و ترديد در اراده متوفي و ​​يا عدم توافق وراث در مورد تقسيم ارث و اموال، به وكيل ارث نياز داريد و حتي اگر هيچ يك از مشكلات فوق را نداريد، پيگيري لازم را انجام دهيد. امور حقوقي وراثت شما به يك وكيل ارث خوب نياز داريد. در اين مقاله به معرفي بهترين وكيل ارث در تهران مي پردازيم و معنا و مفهوم ارث را توضيح مي دهيم.ارث يا مال چيست و چگونه به دست مي آيد؟ارث به معناي اموال يا حقوقي است كه با حكم اعدام يا اعدام به ورثه مالك منتقل مي شود. وراث پس از پرداخت حقوق و ديون متوفي طبق طبقات ارث مالك سهم الارث خود مي شوند. در قانون به آن ماترك ارث نيز گفته مي شود كه به معناي آنچه از ميت باقي مي ماند.

وارث كيست؟وراث يا نسبت به متوفي هستند يا نسبت سببي دارند. ازدواج دائم نمونه اي از رابطه سببي در جامعه امروزي است.
وراث نسبي به سه طبقه اصلي تقسيم مي شوند و به طور كلي اگر در طبقه بالا وارث نباشد، طبقات پايين ارث مي برند; هر يك از اين كلاس ها نيز مسائل و امتيازات خاص خود را دارند. اين كلاس ها به شرح زير است:
طبقه اول: پدر، مادر، فرزند، نوه (در صورت غيبت يا فوت فرزند).طبقه دوم: پدربزرگ و مادربزرگ پدري و مادري و بالاتر (پدري) يا (مادري) يا (پدري و مادري) برادران و خواهران و فرزندان آنها در صورت فوت آنها.طبقه سوم: عموها، عمه ها، عموها و عمه ها و فرزندان آنها در غياب آنها. در صورت عدم وجود موارد قبلي، عمو، عمه، عمو و عمه پدر متوفي ارث مي برند.گواهي انحصار وراثت با كمك وكيل وراثت در تهرانهيچكس حق تصرف در اموال ميت را ندارد تا زماني كه مخارج دفن و ديون پرداخت شده است و پس از آن اگر چيزي باقي بماند شرعاً بين ورثه تقسيم مي شود. براي تقسيم اموال متوفي بايد وراث قانوني او مشخص شوند كه به آن تعيين دقيق وراث انحصاري ارث مي گويند.
راه گرفتن گواهي انحصار وراثت به اين صورت است كه يكي از وراث به دادگاه قضايي كه در حال حاضر شوراي حل اختلاف محلي است مراجعه كرده و برگه «انحصار وراثت» را دريافت مي كند و سپس نام و مشخصات همه وراث را در آن مي نويسد. فرم يادداشت و همچنين با ارائه مدارك و مدارك (اصل و كپي كارت ملي و شناسنامه) نسبت ورثه به متوفي را ذكر كرده و به همراه دو شاهد كه مدعيان ارث را مي شناسند به يكي از دفاتر اسناد رسمي ببرند. به طوري كه با گواهي امضاء وراث تأييد مي شوند
يكي از متقاضيان وراثت پس از دريافت برگه انحصار وراثت بايد فهرست كليه دارايي هاي منقول و غيرمنقول متوفي را جهت دريافت گواهي «ماليات بر ارث» به اداره دارايي ارائه كند. بر اساس ماده 20 قانون آيين دادرسي در امور مدني، متقاضي بايد مداركي از قبيل گواهي فوت متوفي، برگه انحصار وراثت، گواهي ماليات بر ارث، شناسنامه و كارت ملي (اصل و كپي) متقاضيان را براي دريافت وراثت ارائه كند. و شهادت گواه كه به تاييد يكي از دفاتر مي رسد. با رسيدن اسناد رسمي به دادسراي محل سكونت خود مراجعه و دادخواست صدور گواهي انحصار وراثت مي نويسد و به قاضي تقديم مي كند.قاضي پرونده پس از ارائه اسناد و مدارك و بررسي آنها دستور چاپ آگهي در يكي از روزنامه هاي كشور به هزينه متقاضي را صادر مي كند. اين كار صرفاً براي تعيين مهلت (30 روز) براي يافتن مدعي و معترض در مورد اين پرونده است، به عبارت ديگر، اگر فردي در مورد پرونده ادعا و اعتراضي دارد به دادگاه مراجعه كند تا حقوق كسي ساقط نشود. از بين رفته و پس از آن در صورتي كه كسي ادعايي نداشته باشد، قاضي با صدور گواهي انحصار وراثت بر اساس دلايل و مستندات پرونده، سهم الارث را بر اساس نسبت آنها به متوفي صادر مي كند.
در صورتي كه شخصي به رأي قاضي در خصوص صدور گواهي انحصار وراثت اعتراض داشته باشد، آن پرونده براي رسيدگي به ادعاي آن شخص به دادگاه تجديدنظر ارجاع مي شود.مهر املاكپلمب تركه اقدامي است كه توسط مراجع قضايي براي جلوگيري از هرگونه استفاده و دخالت وراث در تركه انجام مي شود و اين امر به منظور حفظ و نگهداري تركه انجام مي شود. مهر املاك انجام مي شودفقط به درخواست هر يك از وراث متوفي يا قائم مقام قانوني آنها در صورت مشترك بودن وصيت طلبكار متوفي و ​​وصي و اين افراد نيز حق رفع مهر تركه را دارند.محروميت از ارثدر نظام حقوقي ايران سلب ارث فاقد وجاهت قانوني است. طبق ماده 837 قانون مدني، شخص نمي تواند با وصيت ورثه خود را از ارث محروم كند و همچنين ماده 843 به ميت اجازه داده است كه فقط يك سوم اموال خود را وصيت كند. متوفي به محض فوت، ديگر قادر به اقدام قانوني نيست و تشخيص وارث بودن يا نبودن افراد بر عهده قانون است. قوانين ارث (وكيل ارث خوب در تهران) جزو قواعد تكليفي است و وصيت فرد در تحقق سهم الارث وراث تأثيري ندارد. البته هركسي در زمان حيات خود مي تواند درباره اموال خود تصميم بگيرد و تمام يا قسمتي از آن را به ديگري واگذار كند، اما تقسيم ارث پس از فوت تابع موازين قانوني خاصي است كه در آن محروميت از ارث فاقد وجاهت قانوني است.





:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 آبان 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: